onsdag 8 juni 2011

Kort vecka

Oj, det är redan onsdag. Invägning i morgon. Fördelen med röda dagar är korta arbetsveckor. Nackdelen är att allt som ska hinnas med en vanlig vecka, ska hinnas med på kortare tid! Alla mina gulmarkerade fält i almanackan färgar sidorna helgula för närvarande...

Efter att ha firat nationaldagen på Golfängarna och Gröna stugan kastade jag mig in i en intensiv arbetsperiod utan tvekan i går. Det är jurymöten, det är intervjuer, det är research, det är möten med chefer och kollegor, det är reportage och det är planering. Fördelen är att tiden går fort och nu närmar sig midsommar med stormsteg, därmed även semester!

I eftermiddag stundar AW med två före detta poliskollegor, vilket blir trevligt i solen och värmen! Sedan måste jag komma på vad jag och maken ska företa oss på lördag kväll, då sonen ska ha inflyttningsmiddag. Naturligtvis är alla vänner upptagna när vi är förvisade, så det gäller att  komma på något billigt som bara vi kan göra under ett antal kvällstimmar.

Nu måste jag jobba vidare. Det är ju kort vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar