torsdag 23 juni 2011

Semester = regn!

Om två, tre timmar går jag på semester. Och det öser ner ute. De varnar för upp till 50 millimeters regn i dag. Naturligtvis... Nu är det bara att hålla tummarna för att solen återvänder några veckor, annars kan det bli deppiga semesterdagar framöver!

Men semestern är efterlängtad! Efter några full-chokade veckor har jag ont i magen, är uppsvullen, har sår i munnen och är konstant trött. Dessutom har jag ont i foten som jag slog i dörren förra veckan, så det är litet väl mycket elände. Mitt i allt det, en massa sociala roligheter.

Det var trevligt att träffa gamla grannar och sina kusiner på festen i lördags, det var jättekul att träffa många av exspjutspetsarna i måndags (även två som jag aldrig träffat förut - kretsen utökas kontinuerligt) och att gå på företagets sommarfest på libanesisk restaurang i tisdags.

Det var underbart att se AIK slå Norrköping med 3-0 i solen i går kväll.

Fast jag är litet sliten. Och även om jag har semester kommer jag att läsa mejl, svara i telefonen och göra minst en intervju. Nu är det ju inte bara problem med att jag ska göra två tidningar i augusti, mediachefen slutar i dag och projektledaren är sjukskriven. Jag var tvungen att gå till chefen häromdagen och dryfta min lätta oro för tempoförlusten.
Redaktionen är nästan öde i dag; det är dagen före midsommarafton och många flexar ut eller har redan börjat sin semester. Om en stund ska jag ta farväl av mediachefen och nästa vecka slutar min företrädare på ena tidningen. Själv ska jag försöka flexa ut tidigare - och trotsa regnet.
Härliga sommar! Om bara regnet upphör! Och semestern kan börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar