söndag 9 januari 2011

Som bedövad

Krav. Det känns som om hela jag är nedtyngd av krav just nu. Möjligen ställer jag de största kraven själv men jag har otroligt mycket ansvar på jobbet, jag försöker ställa upp på allt och alla i min omgivning hela tiden och alltid. Problemet är att jag är som bedövad. Jag vill bara sova men jag sover uselt på nätterna. Allt som ska göras känns oändligt oöverstigligt jobbigt.

Julen skulle bort, tröttheten till trots. Någon skulle skjutsas, någon skulle underhållas, någon ville ses på en middag, bouppteckningen skulle göras, någon ville pratas vid, någon annan pockade på som om det gällde livet. Och jag finns där - lakoniskt.

Men jag vill inte vara här. Jag vill vara i fred. Jag vill ha lite respekt. Jag skulle önska att jag var värd lite stöd. För just nu orkar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar