söndag 16 januari 2011

Ont i kroppen

I nästan samlad trupp åkte vi hem till dottern för att slakta hennes djävulusiskt otympliga skinnsoffa. Det gick bättre än väntat och vi kunde faktiskt få ner den i bilen utan några som helst problem - i motsats till när vi kämpade för att få upp den, alla sex trappor för några år sedan. Vi packade litet mer och slog sönder vardagsrumsbordet. Efter en färd till återvinningscentralen, åkte vi hem till oss och tittade på några gamla dvd:er från Kanarieöarna.

Pappa skulle komma mellan klockan fyra och fem men kom halv fyra. Han skrev under fina tackkorten och jag skrev adresserna på kuverten. Det blev 18 kuvert utifrån skörden till Cancerfonden. Pappa fick en enkel trerätters; toast skagen, oxfilé med bearnaise och chokladtårta (från Frödinge), innan han åkte hem till sig igen.

När jag satt och jobbade litet framför tv:n på lördagskvällen kände jag hur otroligt ont i kroppen jag har. Det har jag haft i flera dagar men det blev förstås inte bättre av alla möbelslagsmål och allt bärande under dagen. Men hellre ont i kroppen än i själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar