torsdag 20 januari 2011

Färdigpackad och klar

Det är tur att man har god logistik och planering. Det är så himla mycket nu och klockan fem på lördag morgon kommer taxibilarna hit för avfärd mot Arlanda. I går var det fullkomligt hysteriskt på jobbet, faktiskt så hysteriskt att jag inte tror jag kommer ihåg vad jag gjorde... Jo, det var möten, reportage på en konferensanläggning och jurygruppsmöte i Arla Guldko, där jag sitter i juryn för Årets Snabbmål. Det mötet började klockan fyra inne i stan, så jag fick åka fram och tillbaka, sitta på ett fik och jobba mellan två ställen och sedan kom jag hem sent. Då var det dags för litet mer packning, tvätt, hårtvätt, nagelmålning och allt annat "viktigt" inför resan. Nu anser jag att den biten är klar.

I dag började ännu tidigare än vanligt på jobbet eftersom det är så mycket som ska bli klart innan resan. Det är nästan obehagligt när det blir så där mycket, för jag är så rädd att missa eller glömma något men när jag flexade ut för att åka hem till mitt eget födelsedagsfika kändes det ändå som om jag har fått kontroll på tillvaron.

Så åt stora familjen Spångamacka och sonen bjöd på hemgjord vitchokladmoussetårta med hallon. Supergott. Jag fick fina presenter; thermobyxor, lovikkavantar, presentkort på massage, hårdust-it, hörlurar, försäsongskort och AIK-cd samt presentkort på Lagerhaus. Och hur många gratulationer som helst på Facebook och via sms och mejl. Man kan nästan tro att folk har tagit miste och tror att jag fyllt jämnt. Men se det dröjer ett helt år till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar