lördag 15 januari 2011

Goda vänners lag

Nu är det mycket på jobbet! Kul men slitsamt. Fredagen inleddes med ett telefonsamtal till makens chef och med löfte om största diskretion lovade han att ordna semester under överraskningsresan. Det blev ett långt samtal och sedan fick jag kasta mig ner till min egen chef. Där beslutades att jag skulle ta över chefredaktörskapet för den andra tidningen vid halvårsskiftet. Det känns jättebra. Därefter var det lunchmöte om den kommande mässan och arrangemanget av Pizza-SM. Jag skrev en artikel och insåg att arbetsdagen nått sitt slut.

I bilen på vägen hem ringde jag pappa. Då fungerade inte den fasta telefonen. Jag ringde mobilen. Sex gånger utan svar. Detta triggade igång en hysterisk oro. Jag ringde maken som gjorde sig beredd att gå hem till pappa och fortsatte sedan ringa. Till slut svarade han på mobilen. Den hade legat på laddning och han hade inte hört något... Och hela Comhem var utslaget i hans område, därför fungerade inte telefonen. Pust! Vad skönt! Jag hade nog inte orkat mer elände nu...

Sedan blev det dags att åka hem till goda vännerna i Kallhäll. Det blev kräftstjärtssoppa, ugnsbakad lax och gott vin därtill. Sonen hämtade oss vid elva och på vägen hem plockade vi också upp yngsta sonen i Jakobsberg.

En stimulerande dag och en jättemysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar