söndag 3 april 2011

Som ett vått täcke

Meteorologerna hade lovat sol och upp till femton grader i helgen. I stället har det legat som ett grått blött täcke över stan hela helgen. I går åt vi lunch på nya stamlokuset Café Cino, som ligger direkt under vår nya lägenhet, efter att ha lämnat in mammas kläder på Stadsmissionen. Maken och jag fixade litet hemma, bland annat med vattenintaget till tvättmaskinen som krånglar, och jag klippte ner klematisen.

I min iver att tömma alla skåp, var vi tvungna att göra slut på en slatt gin, så vi tog varsin GT före räkorna som jag tinat och som vi skulle äta. Precis när jag skulle lägga upp dem, såg jag att de gått ut för ett halvår sedan... Maken fick ila och köpa nya, färska räkor i stället.

I dag har vi varit och kikat på balkongmöbler på Plantagen och Jysk och fikat i Jakobsberg. Det är verkligen grått och lerigt överallt. Nu ska vi åka till ena sonen på inflyttningsfest. Det blir mysigt i gråheten. Och i morgon; då är det äntligen dags för AIKs första allsvenska match för säsongen! Äntligen!

Ibland så kan det blåsa kalla stormar, ibland kan himlen vara ganska grå - men när det gäller laget som vi älskar, så skiner solen snart på oss ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar