onsdag 13 april 2011

En dag i taget

Så vaknade man den sista onsdagsmorgonen i radhuset. Fast jag var vaken i över en timme på natten. Låg och upprepade mantrat "ta en dag i taget", "ta en dag i taget". Det är egentligen inte så mycket kvar nu men vill ha fullständig struktur och kontroll när det bränner till.

Jag låg och strukturerade upp onsdagens göromål (åka till Chilli och hämta skänken, tvätta, tvätta håret, promenera) och torsdagens göromål (lämna flytvästen i polishuset, bevaka en konferens, skriva referat i pauserna, ta mig hem, fixa middag, tvätta det sista, flytta ut allt som ska till lägenheten på fredagen, till hallen, packa de sista tallrikarna...) osv.

Fredagen blir onekligen den största utmaningen - men å andra sidan; vad är det som säger att allt måste bli klart den dagen? Jag vet att jag stressar upp mig i onödan!

För det handlar egentligen bara om att ta en dag i taget. Och det handlar egentligen bara om tre-fyra dagar av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar