måndag 11 april 2011

Sista måndagsmorgonen

Så vaknade jag sista måndagsmorgonen i radhuset. I går var det sista söndagen men den märkte jag inte så mycket av. Vi drog till Råsunda redan kvart över elva för att vara med vid bussmottagningen och ta en fika i solen. Sedan var det match - hemmapremiär och AIK slog till genom att göra tre mål. Det var ingen höjdarmatch men 3-0 mot Mjällby är ett synnerligen bra resultat!

Därefter for äldsta sonen och jag ut till Kvarnholmen och Kanal 5:s studio. Vi hade hoppats hitta någonstans att äta där men det var stendött, så vi fick sitta i bilen och vänta på insläpp. Han hade ordnat biljetter till Fenomen med Uri Geller och yngsta sonen, som skulle följt med, fick ställa in eftersom han var sjuk. Det var väl inte något av de bästa programmen men roligt att se hur det går till "bakom kulisserna"! Jag tror inte vi kom med i bild, för vi satt nästan högst upp. Jag var hemma igen vid 22.30 och så var det med den söndagen!

Nu är det måndag och jag har en intensiv vecka framför mig! Hoppas att såväl skohylla från Mio som skänk från Chili kommer denna vecka.

I kväll åker de sista gardinerna ner; de som sitter i köket. Sista måndagen i radhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar