lördag 9 april 2011

Sista familjemåltiden på Björnskogsgränd

Sov dåligt, vaknade tidigt, skjutsade sonen för att han skulle ta TBE-spruta men han övertalade mig att också vaccinera mig, så det gjorde jag. Sedan till IKEA, där sonen skulle köpa ny kontorsstol och så hem och packa bilen full med mer bråte för vidare färd till Lövsta.

Sedan bestämde vi oss för att bjuda pappa på middag, så jag stekte fläskfilé och gjorde pommes, ställde fram bearnaisesås och grönsaker men inledde med en skagentoast. Dottern och andra sonen anslöt också. Litet spontant blev det så en sista familjemiddag på Björnskogsgränd 18. På plastbord, utan ordentliga uppläggningsfat och servietter - litet camping så där. Mysigt!

Nu sitter maken och jag själva framför TV:n. Jag ska jobba en stund och sedan kolla en ny serie på TV. I dag blommade bältrosen upp igen och hostan blir aldrig bättre. Men - nu går allt på ren vilja!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar