fredag 8 april 2011

Att lägga ännu en vecka bakom sig

Jag visste det! Jag visste att den här veckan skulle bli galen - vad skönt att vi har gjort så mycket hemma så att man inte har behövt få flytt-panik! Det har varit tryckgodkännande, intervjuer, möten, mässa och Arla Guldko-gala! Det har blivit fyra-fem timmars sömn varje dygn och ett rätt hysteriskt tempo på dagarna. Dessutom blev det träningsmatch AIK-Armeniska/Syrianska Botkyrka i onsdags kväll, så det har inte blivit så många stunder för att hämta andan.

Jag har dock gjort några reflektioner under veckan
1. Pappa låter dämpad. I dag frågade jag honom rätt ut om han var nere och han tillstod att det inte var så roligt just nu = dåligt samvete! Måste göra något med honom i morgon.
2. Jag är nog den chefredaktör på jobbet som har flest järn i elden och är ute mest. Jag har missat både det stora informationsmötet med vd, då det informerades om organisationsförändringar, och chefredaktörsmötet, då vi skulle lyfta upp våra hjärtefrågor = dåligt samvete. Borde ha varit med på mötena men hade redan bokat andra åtaganden.
3. Det är en vecka kvar tills vi flyttar. Det mesta är packat och klart. Vi har bra koll på läget - men hur blir det om en vecka när vi ska skruva ihop alla möbler och packa upp alla kartonger! Jag vill ha allting klart snabbt = stress.
4. Våren känns avlägsen. Det har varit storm, klass 1.varning, det har regnat och värmen låter vänta på sig = deppigt och tröttsamt.
5. Det var roligt och hedrande att få vara jurymedlem och delaktig i Arla Guldko, även om min favorit inte vann. Galan var välarrangerad med Kattis Ahlström som moderator, underhållning av Adolf Fredriks flickkör, Sissela Kyhle och Erik Hassle. Nu känner jag mig nog redo för att äntra scenen och leda såväl Stora Säkerhetsdagen och Security Awards i höst.
6. Den jäkla hostan ger inte med sig. Det bli otroligt jobbigt när man är bland folk = borde gå till läkaren innan den bokade tiden den 5 maj, men det finns inte utrymme just nu.

Nu gör jag en annan reflektion; jag ska ta ett glas vitt vin och smaka sonens Noblesse Mint medan jag skriver en artikel. Vi lägger ännu en vecka bakom oss. En vecka kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar