fredag 18 februari 2011

Serverstopp suger

Det är frustrerande, förargande och fruktansvärt surt när tekniken inte fungerar. Varför, varför - just när jag sitter och väntar på korrektur?! Det fungerade när jag gick hem i går eftermiddag. Det fungerade inte i dag när jag loggade in strax efter klockan sju.

Problemet ligger tydligen i vår brandvägg, där det har hänt något - så här sitter jag och blir frustrerad. Jag ska tryckgodkänna på tisdag och har inget korr att läsa. Den sjuka layoutaren behagar inte heller svara på mejl - jag bad honom vänligast att skicka sidorna via mejl i stället. I går var hans inställning att vi tydligen hade all tid i världen... Men det är ju hos mig det landar i nästa vecka - och jag har annat att göra också!

Det är i alla fall fredag. Vi ska äta med pappa på lokalkrogen i kväll. Jag deffar litet nu, så det får bli en sallad. Måste kicka igång igen, innan jag börjar på Viktväktarna framöver.

Tiden går långsamt, både i dag och generellt. Det är fortfarande åtta veckor tills vi flyttar och två nummer kvar att göra innan jag tar över den andra tidningen. Det är segt! Dessutom snöar det och jag har fått ett skov bältros.

Så det suckas litet nu. Över serverstopp. Över situationen i stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar