onsdag 16 februari 2011

Lass lösenord

På allmän begäran har jag skapat facebooksidor och twitterkonton för min "nya" tidning och ett av dess evenemang. Nu sitter jag och undrar om jag har tagit mig vatten över huvudet, för nu har jag ett lass lösenord att hålla reda på och åtminstone ytterligare en kvarts jobb varje dag... Men jag får väl köra dubbelt i fyra månader - sedan blir det fullt fokus på säkerhet!

Är inne i korrekturvändan igen, det känns skönt. Då är det två mattidningar kvar tills sommaren.

Och idag är det två månader på dagen tills flyttlasset går. Jag ser det framför mig; litet mer vårkänsla än i dag, då det är minus åtta grader och blåsigt. Jag sticker till lägenheten tidigt och börjar packa upp det vi kört över kvällen innan. Flyttgubbarna kommer 8.30 och börjar packa de två bilarna. Ungdomarna och maken ansluter (om inte maken åker med från början - får lösa det där med bilar...) och så packas det upp och skruvas det ihop. Maken får väl sätta upp tavlor... Kanske dyker pappa upp, kanske brorsan och svägerskan. Det finns rum för alla. Kaffe ska det finnas hela dagen och någon form av tilltugg...

Vi bjuder våra ungdomar på restaurangen mittemot eller köper upp något gott från fiket nedanför. Då tar vi Rökerigränd i besittning med besked!

Synd bara att det är två månader kvar. Det känns sååååå lääääänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar