lördag 19 februari 2011

Iskallt

Tempen stod på minus 21 i morse. Det är läge att ikläda sig sidenlångkalsonger, fleecelångkalsonger, varma byxor, thermobyxor, flera lager tröjor, dunjacka, skidstrumpor... för en försäsongsmatch på Skytteholm. AIK-Syrianska. Blir kul för solen skiner, bägge Banguras, Mutumba och nyförvärvetTeteh, ska spela.

Sedan får vi kasta oss hem, slita av alla kläder, arbeta upp värme och fiffa till oss för vindragning i Hammarby Sjöstad. Först måste jag sluta bygga Billy bokhyllekombinationer i Ikeas planeringsverktyg på webben. Nu har jag så många kombinationer och mått att jag nästan tappar bort mig i dörrar, hörn och hyllplan!

Middagen på lokalkrogen med pappa i går kväll gav en liten besk eftersmak. Han berättade att han har slutat ta antabus, eftersom han inte behöver det längre. Hela diskussionen känns iskall - varför kan han inte fortsätta om han inte tar skada av det? Det skapar bara oro hos mig och brorsan. Samtidigt får vi lov att lita på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar