söndag 6 februari 2011

Matt dag

Det blev mycket mattor i dag. Dottern, ena sonen och jag åkte till IKEA och Rusta direkt vid öppning. Det skulle köpas matta och så skulle jag köpa en inflyttningspresent (dammsugare) till andra sonen. Vi handlade och fixade sedan i dotterns lägenhet.

Den runda mattan var så snygg men passade bättre i ett annat hörn, så jag och sonen åkte och köpte en matta till, som skulle ligga på avsedd plats, under soffbordet. Den var dyrare än jag räknat med och när jag kom hem till dottern besannades mina misstankar som väckts under hemfärden: fel storlek. Det var bara att åka tillbaka och byta. Så i dag har jag varit på Rusta tre gånger. Det är åtminstone två gånger för mycket!

Pappa fick komma över och fika hos dottern på eftermiddagen och nu kan vi dra en suck av lättnad; hennes lägenhet har blivit otroligt mysig! Nu är det bara en tavla som ska upp också!

Jag lade ut en annons på Blocket i morse, det var dags att sälja vår gästsäng. Vid femtiden i eftermiddags var den såld! Det känns jätteskönt att bli av med prylar, även om det ekar på övervåningen. Nu ska jag packa någon flyttkartong varje helg; om nio och en halv vecka får vi nyckeln till vår nya fina lägenhet! Det här är sannerligen ett flytt-år och dagen har handlat om mattor - men jag har inte känt mig matt alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar