fredag 1 juli 2011

Väntan

Om en timme ska jag möta dottern på centralen för vår lilla minisemester söderöver. Det ska bli kul att åka iväg några dagar men jag tycker litet synd om maken som ska gå här hemma alldeles ensam. Sonen jobbar hela helgen!
Samtidigt är det underbart att gå runt här hemma ensam. Jag njuter av att vandra mellan rummen, där det är så ofantligt lätt att hålla ordning och reda, där jag hör folkvimlet utanför och där kaffedoften ligger som en doftridå över nejden.

Dagen började som alla andra dagar den senaste veckan; med 45 minuters rask stavgång i den kvävande värmen. Nu är jag sporrad som sjutton; vägde in mig i går och noterade 800 grams minskning på en vecka - totalt 4,6 kilo sedan starten i april. Närmar mig målvikten "med stormsteg" nu, säkert mycket beroende på motionen.

Helgen blir väl något av ett undantag dock, det lär bli mycket god mat och mycket god dryck, även om söndagen mest består av resandet. Men här ska livsnjutas i dagarna två!
Väskan är packad, godiset förpackat, jag sitter resklar - nu återstår en halvtimme till jag ska bege mig till tåget. Väntan är snart över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar