måndag 11 juli 2011

Skvaller från samfällighet

Den där maten på Chez Michel... Den orsakade illamående hela söndagen. Det var nog min "kyckling" som inte mådde helt bra. Jag kände det ju redan när jag åt den; varför åt jag upp? Men man får vara glad att inte matförgiftningen blev värre...

I går kom dottern över. Än en gång skulle fotbollen krocka med hennes tvätt-tid, så hon fick köra en maskin hos oss. Precis när hon kommit ringde förra grannarna och frågade om de fick komma över på fika. Det var inte helt oväntat och bara jätte trevligt. Vi bullade upp med färskt bröd från Hemköp och satt på balkongen en bra stund. De berättade litet skvaller från förra samfälligheten, bland annat att våra efterträdare orsakar viss irritation. Först höll de på att bygga om invändigt till sent på nätterna, så de ljudkänsliga grannarna på ena sidan hade varit och ringt på flera gånger. Nu håller de på att bygga om på utsidan, men hantverkarna får inte gå genom huset, utan måste gå runt - på grannarnas tomt. De har bland annat gått rakt över deras nylagda gräsmatta och droppat färg på deras nya plattor. Dessutom hade sonens föräldrafria fest tydligen varit väldigt högljudd. Det kändes litet skönt att höra allt det där, på något vridet sätt. Nu var våra besökare tydligt intresserade av att flytta till Sundbyberg och jag tror att de skulle älska att bo här! Vem gör inte det?

Dagen ägnades åt fotboll (dam-VM); Sverige vann över Australien och USA slog Brasilien. Det blir spännande semifinaler i veckan. Vi invigde också bordsgrillen och resultatet blev riktigt bra.

Natten var olidlig. Nu när jag är ledig sover jag riktigt illa - jag har svårt att somna, jag har myrkrypningar, jag är lättväckt (fast det är jag ju alltid) och vaknar ändå tidigt. I natt lyckades jag precis somna till klockan två. Tjugo minuter senare kom DN (02.21!) och då blev jag klarvaken igen. Men nu väntar en solig måndag. Jag ska till frissan, äta lunch hos pappa, hämta AIK-kort hos brorsan, köpa presenter till sonen, förhoppningsvis få ännu en rapport från Kanarieöarna, fixa middag och gå på AIK-Halmstad.

Hoppas det blir en riktigt bra dag, utan illamående och trots trötthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar