fredag 23 september 2011

Vilohelg it is

Det har redan gått en vecka. Fråga mig inte hur det gick till. Fråga mig inte vad jag har gjort. Jag sitter i soffan under en filt och fryser med feber och ont i kroppen. Om jag ska summera veckan så låter det så här:
Fotbollsderby en kväll. Förlust för AIK, som gjorde en av sina sämre matcher.
Ishockeyderby nästa kväll. Förlust för AIK, vars vägg till målvakt gjorde en av sina sämre matcher.
Tråkningar på jobbet.
Intervjuer och möten.
Viktväktarna med första uppgången noterad. Nu gör jag sista rycket mot målvikten!
Förkylning bröt ut.
Armarna bättre eftersom jag i stället släpat kontoret på ryggen och fått ont i axlarna.

Nu är det helg och jag lovade ju i söndags att jag skulle ta en vilohelg. Nu talar även kroppen om att jag ska vila. Så vila it is. Fast en sväng till Ikea med dottern och en sväng till pappas lägenhet för att kolla om det hänt något och litet artikelskrivande kanske jag orkar med ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar