söndag 11 september 2011

Summa summarum


Torsdag klockan 13.45: 150 personer i publiken. Steffo bakom dörren. Lotta lugn på scenen med Mac:en.
Twittra:
@steffotornquist Välkommen! Du twittrar regelbundet – varför och hur hinner du?

mars
Skriver om Calvados. Har hällt upp ett glas 12-årig Busnel för att få näsborrarna i rätt darrning, äter samtidigt ost. Blir glad. Och fet.

april
Klippte just en grävling på E4an utanför Mantorp.

maj
Ångrar att jag sprutade in botox i huvudet. Det blev inte bra.

juni
Fan, gått upp två kilo bara för att jag inte dragit in på skumbananer samt anka stekt i eget fett. Nu crossmaskin i en timme som straff!

juli
Förbannat, nu åt jag upp den där lilla lappen som sitter på äpplen nuförtiden.

augusti
Idag är det åttondelsfinal i Café Operagolfen. Taggtråd till frukost. Håller inte spelet får jag väl psyka ner fanskapet. Bra mig!

I morse klockan fem:
Dagens viktigaste: att hedra minnet av Stefan Liv i #NyMo, att leda Stora Säkerhetsdagen i eftermiddag. Lång o viktig dag.

Twittra:  @steffotornquist Vad för du för respons på ditt twittrande?

Jag hörde för en tid sedan debattören och bloggaren Johan Ronnestam, som beskrev skiftet i företag och organisationer, där vd och styrelse numera befinner sig längst ner på kunskapstrappan och de unga nyanställda högst upp – åtminstone när det gäller sociala medier. Hans otvetydiga råd var ”Häng på för att hänga med”.

En som verkligen har hängt på är Steffo Törnquist. För, det ni precis hörde var ett urval av hans tweets/uppdateringar på Twitter.I mars var vi 5 700 personer som följde hans inlägg. I dag är vi över 10 000. Han sprängde 10 000-gränsen i går. Steffo skriver någonstans mellan 10 och 40 uppdateringar om dagen.

I dag har han också twittrat:
* Oerhört intressanta talare på Säkerhetsdagen. Ska bli förbannat intressant!!

och
* Säkerhet handlar inte bara om att skydda folk o egendom. Det handlar om identitetsstöld på nätet, mailbombning, imagehot, spionage, politik

Frågan är om han ser några risker själv...

Twittra:   @steffotornquist har du själv någon gång blivit utsatt för något, kopplat till din närvaro på sociala medier?
(Steffo kommer in)

FRÅGA:
Hur reagerar man då – är det värt att synas på sociala medier när man riskerar sådana saker?

Varför är du här i dag, varför tror du att Stora Säkerhetsdagen är viktig?

Välkommen - ska vi passa på att höra efter om Thomas Lundin twittrar?

Steffo ställer frågor till Thomas - sedan säkerhetsgenomgång med representant för Stockholm Waterfront innan första föreläsaren...

Stora säkerhetsdagen blev lyckad. Steffo och jag fungerade bra ihop och han sade senare till G4S vd, som han känner, att det hade varit lätt att samarbeta med mig. Jag fick mycket positiv återkoppling på mina kläder och mitt lugn. Någon kommenterade att det var stor skillnad på mig och min konkurrenttidnings chefredaktör, hon med fiskhandslaget och den buttra uppsynen, som i pausen gick ut på ärenden i stället för att mingla med sina läsare.

Dagen var intressant, både roande oroande. Jag twittrade och uppdaterade Facebook hela dagen och Steffo skrev också en uppdatering om att det var intressant samt ett tack-tweet. Jag och mediechefen följde med några festprissar från ett företag som vi vill samarbeta mer med till Nordic Light och blev bjudna på ett glas vin, innan jag åkte hem vid midnatt. Nöjd. Belåten.

Dagen efter var det jurymöten i Fast Food Awards på Stockholmsmässan och efter det åkte jag hem och jobbade. Ringde en före detta jobbarkompis som det var länge sedan jag pratade med, kände på mig att något hänt. Mycket riktigt; polisen hade kommit hem och gjort husrannsakan hos hennes son, som fortsatt att röka hasch under sommaren. Nu var det fortsatt program på Maria Pol och åtalsunderlåtelse för honom.

På kvällen testade vi Restaurang Prima och i går var det middag för våra barns bästa barndomskompisars föräldrar. Det är verkligen jättekul att vi fortfarande umgås. Det blev champagnesangria på solig balkong, med krustader och tilltugg, kaviarpuckar med ostbågsströssel, oxfilegratäng med vinsås, varm brietårta med honungsnötter och rocky road-kladdkaka. Till detta riktigt fint rött vin, portvin och avec.

Alla verkade uppskatta maten och det bästa är att vi ska ha middagsgäster även nästa helg och att jag tänkte köra samma meny - eftersom jag köpte mycket av allt och därför slipper komplettera med så mycket!

I dag är det redan söndag. Veckan som kommer bjuder många intervjuer och möten men först ska jag ha en lugn dag, då vi ska besöka pappa och hjälpa honom att packa köket, inför renoveringen.
Se där, det var en summering av de gångna fyra dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar