fredag 2 september 2011

Njutbart

Nu lägger sig lugnet. Tidningen är korrekturläst, nytt omslag valt, alla lata gubbar på jobbet har visserligen varit litet sura i dag men jag tror att jag lyckades tina upp dem medelst glatt humör och viss charm, ett extra nyhetsbrev är förberett och går ut på måndag morgon klockan 8.00 och för första gången på en månad känner jag mig litet lugnare. Nu kanske livet återvänder. Nu kanske jag hinner lyssna på svaren på mina ställda frågor. Nu kanske jag hinner börja läsa nyheterna. Nu kanske jag hinner börja följa någon serie på tv.

Vi har ätit kallskuret och ost i solen på balkongen och jag är inne på andra glaset vin. På bordet ligger mintchoklad och väntar. Om en stund börjar en em-kvalsmatch i fotboll. Sonen hostar och har svårt att prata men är förhoppningsvis så sakteliga på bättringsvägen.

Så. Nu njuter jag av livet en stund. Sedan ska jag planera nästa helgs middag och försöka hitta en snickare som kan fixa vårt köksgolv. Njutning och planering. Njutning och agerande. Det är livet för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar