fredag 16 september 2011

Nio månader

Vart tog den här veckan, undrar man förvirrat och bläddrar i almanackan. Det skulle ju lugna ner sig? Så en kort summering är: förra fredagen blev det middag på ny restaurang i Sundbyberg och sedan sov jag gott. På lördagen stod jag i köket hela dagen och på kvällen kom våra ungars barndomskompisars föräldrar på en mycket trevlig middag som höll på till halv två på morgonen.

På söndagen tog vi tag i det där jobbiga att hjälpa pappa röja köket och dela upp mammas smycken.
I måndags var det två intervjuer och ett viktigt möte på arbetet, innan vi fick tjoa oss lyckliga framför en AIK-match på datorn.
I tisdags var det intervju, i onsdags nyhetsbrev, frukostmöte, två intervjuer, lunch med förra mediechefen och skriva.
I går, torsdag, en intervju och ett möte samt ny bortamatch på datorn och ännu en seger. Dessutom började elitserien och AIK drämde till Timrå ordentligt. Det var en fin dag för oss AIK:are. Nu ligger vi tvåa både i Allsvenskan och Elitserien, åtminstone några timmar till!
I dag har vi haft budgetinstruktionsmöte med nya finanschefen och sedan hade jag uppföljning med layoutaren (som var jättenöjd med första tidningen som har utgivning i dag).
Jag "flexade" ut vid lunch och har handlat med sonen inför helgens middagar. Nu sitter jag här med ett glas vitt och litet godis och har skrivit två artiklar medan jag väntar på att maken ska komma hem. Det blir middag på stan även i kväll. Fin tradition det här!

I morgon ska pappa skjutsas till Arlanda för fyra veckors vistelse på Kanarieöarna och vi ska ha goda vänner på middag igen.

Så nu hinner jag inte sitta här och skriva artiklar (och blogga) längre; nu ska jag förbereda litet också. Och framför allt minns jag mamma i dag. Det är nio månader sedan hon dog. Det är fortfarande tomt. Jag har några av hennes smycken som minnen men hade så mycket hellre haft henne här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar