lördag 3 september 2011

En helt ledig helg

Äntligen! Sol och stavgång tidig lördagsmorgon. Underbart! Sedan tvättning och shopping i Vällingby med dottern och fika med pappa. Det blev fem (!) nya blusar, en kavaj, höstkängor och en kjol samt tre vinglas till samlingen. Och så någon mascara och något nagellack också.

Dessutom har maken putsat fönster och jag skurade golven i går så nu känns det fräscht och fint igen. Och när sonen och jag tog en promenad i Sumpan litet senare blev det också nya löpare till matbordet.

Jag känner mig nyttig och nöjd!
Nu är vi rustade för middagen nästa helg! Snart ska jag rusta mig för kvällen. Finklänning på och middag hos bror och svägerska står på lördagsagendan.

Och i morgon väntar ännu en helt ledig dag! Jag har inget jobb alls med mig hem! Det känns lyxigt, det känns ovant och det känns välförtjänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar